Nedenfor finder du de fleste af de mest gængse spørgsmål.


[slide name=”1. Hvem kan bruge Therm-App?”]Praktisk talt alle som ejer en mobiltelefon, der har Android 4.1 og opefter som styresystem. Desuden skal telefonen supportere USB-OTG. [/slide]

[slide name=”2. Hvor lang tid kan det termiske kamera køre på telefonens batteri?”]Det afhænger meget af telefonens batteri, ligesom det afhænger meget af hvilke programmer, som kører på telefonen imens du bruger det termiske kamera. Vi anbefaler, at du tager USB stikket ud af telefonen, når du er færdig med at bruge det termiske kamera.[/slide]
[slide name=”3. Hvad er USB-OTG? “]OTG er en forkortelse af “On-The-Go”. Det er en specifikation der gør det muligt for en mobiltelefon at være vært, således at andet hardware – såsom dette termiske kamera – kan tilsluttes mobiltelefonen. Til forskel fra en almindelig USB tilslutning, kan USB-OTG også give strøm fra telefonen til det tilsluttede hardware – i dette tilfælde det termiske kamera. Det er derfor Therm-App kun virker med et USB-OTG kabel, som følger med pakken.[/slide]

[slide name=”4. Hvordan installerer jeg Therm-App softwaren på min telefon? “]

1. Før du tilslutter det termiske kamera til telefonen, skal du besøge Google Play Store og downloade den gratis Therm-App Basic app.
2. Når du har installeret app´en, skal du sætte det termiske kamera på din mobiltelefon.
3. Hvis det er første gang du tilslutter det termiske kamera, skal du være sikker på, at du har en god internet forbindelse på telefonen.
4. Tilslut USB-OTG kablet på både den termiske kikkert og din mobiltelefon.
5. Therm-App softwaren vil automatisk starte.
6. Læs og accepter “Terms and Conditions”.
7. Ved første brug vil softwaren automatisk downloade en kalibrations pakke til din telefon. Dette er en én gangs procedure. Derfor skal du have en god og stabil internet forbindelse.[/slide]

[slide name=”5. Hvad hvis min Therm-App ikke virker? “]Se vores installations guide. Hvis du allerede har brugt Therm-App, prøv venligst følgende:

  • Tag USB-OTG kablet af både det termiske kamera og telefonen. Sæt kablet i kameraet og telefonen igen.
  • Genstart telefonen og start Therm-App igen.
  • Afinstaller Therm-App og geninstaller den.

Hvis intet af dette virker kontakt os venligst på tlf. 2976 0499 eller [email protected][/slide]

[slide name=”6. Virker Therm-App på iPhone, Blackberry eller en windows telefon?”]I øjeblikket virker Therm-App på Android OS 4.1 og over, men der bliver arbejdet på, at softwaren også kommer til at virke på andre platforme.[/slide]

[slide name=”7. Hvor langt kan den termiske kikkert se?”]Baseret på Johnson’s criteria kan den termiske kikkert med 19mm linsen se et bevægeligt menneske på op til 500 meters afstand, og et bevægeligt køretøj på op til 1500 meters afstand.[/slide]

[slide name=”8. Hvordan kan jeg se hvilken version af Android min telefon kører med? “]På de fleste Android telefoner kan du se din version af styresystemet ved at gå til “Indstillinger->Om min telefon”. Hvis du ikke kan finde det, kan du kontakte dit mobilselskab.[/slide]